Updated July 28, 2020

Overview

“Corrupt Carlos” Giménez has repeatedly used his position to enrich himself, his family, and his donors.

Summary

Miami-Dade voters, in English and Spanish, and voters in the Florida Keys in English, need to see:

  • “Corrupt Carlos” Giménez approved a 67 percent pay raise for himself and increased his own pension. He makes $250,000 a year, more than almost every big-city Mayor in the country. He also kept his taxpayer-funded Mercedes-Benz after slashing $400 million in government jobs and spending. (BACK UP)
  • “Corrupt Carlos” Giménez’s sons helped run the construction company that built the poorly constructed F-I-U pedestrian bridge that collapsed and killed six people days after its installation. Despite this tragedy, “Corrupt Carlos” supported extending the firm’s $130 million airport contract. (BACK UP)

Objeto

Los votantes de Miami-Dade en inglés y español, y los de los Cayos en inglés, deben aprender que el republicano Carlos “El Corrupto” Giménez ha usado repetidamente su puesto para enriquecerse y enriquecer a su familia y donantes.

  • Los votantes necesitan aprender, en inglés y español, que Carlos “El Corrupto” Giménez se aumentó su sueldo el 67 por ciento y se subió su pensión. Giménez gana $250,000 al año, que es más que la mayoría de los alcaldes de las grandes ciudades del país. Después de recortar $400 millones a la inversión social y salarios oficiales, también que se quedó con el Mercedes Benz que adquirió con dinero de los contribuyentes. (BACK UP)
  • Los votantes necesitan aprender, en inglés y español, que los hijos de Carlos “El Corrupto” Giménez co-lideraban la empresa constructora del puente peatonal defectuoso de F-I-U, el mismo que colapsó a los pocos días de inaugurarlo matando a seis personas. A pesar de la tragedia, Carlos “El Corrupto” Giménez quiso extender el contrato vigente de $130 millones de dólares de esa misma empresa. (BACK UP)

Debbie Mucarsel-Powell’s television ads: